НЕКИ АСПЕКТИ ОБРАЗОВНЕ ДИМЕНЗИЈЕЉУБАВИУДЕЛИМА АТАНАСИЈА СТОЈКОВИThА
У раду се, кроз репрезентативне примерекњи- жевног опуса Атанасија Стојковића, разматрају прису- ство и значај еротолошких мотива. Након ситуирања Стојковићаушириепохалниконтекстпросветитељства иповезивањасасентиментализмом,интерпретатив- на пажња се усмерава према делима Кандор, Фисика и АристидиНаталија.Осимштосеобразовнадимензија љубави показује као преовлађујућа за сва три наведе- на дела, указује се и на изразити значај имагинирања природе за Стојковићево дело. Напослетку, нуди се сажет преглед видова присуства љубави у Стојковиће- вомопусу,којиподразумевакакоњентеолошки,такои друштвени и дидактички вид.
The article examines the presence and significance of love as a motif in the works of Atanasije Stojković, usingrepresentative examplesfromhisliteraryoutput.AfterpositioningStojkovićwithin the broader context of the Enlightenment and associating him with Sentimentalism,thepapershiftsitsinterpretativefocustohisworks Kandor, Physics (Fisika), and ArisTides and NaTalia (Aristid i Natalija). Inadditiontodemonstratingthattheeducationaldimensionoflove ispredominantinalltheseworks,thepaperhighlightstheprominent roleofimaginationofnatureinStojković’swritings.Finally,itpro- videsaconciseoverviewofthevariousformsofloveinhisoeuvre, addressing its theological, social, and didactic dimensions.
srpski
2024
© All rights reserved
Атанасије Стојковић, просветитељ- ство,сентиментализам,Кандор,Фисика,АристидиНа- талија, еротологија, природа, образовање.
Atanasije Stojković, Enlightenment, Sentimentalism, Kandor, Physics (Fisika), ArisTides and NaTalia (Aristid i Natalija), na- ture, erotology, education.