Naslov (srp)

Prilog proučavanju autobiografskih narativa u govoru dece – tekstualna kohezija od 3. do 6. godine

Autor

Košprdić, Miloš

Publisher

Zmajeve dečje igre

Opis (srp)

U ovom radu smo se bavili produkcijom autobiografskih narativa u govoru dece. Teorijski okvir analize čini lingvistika teksta, a posmatrali smo elemente tekstualne kohezije koje smo, na osnovu literature, dodatno sistematizovali. Uz pretpostavku da se javljanje i učestalost kohezivnih elemenata mogu uzeti kao mera usložnjavanja narativne strukture tokom jezičkog razvoja, posmatrali smo autobiografske narative dece dva uzrasta – mlađeg, između 3. i 4. godine, i starijeg, između 5. i 6. godine života. Rezultati naše analize idu u prilog tome da deca starijeg uzrasta koheziju stvaraju većim brojem različitih elemenata. Takođe je uočeno i da se u okviru kategorija koje postoje na oba uzrasta, na starijem uzrastu javlja veći broj različitih kohezivnih markera. Glavna tendencija je da se sa povećanjem uzrasta leksička i sintaksička ponavljanja zamenjuju raznovrsnijim i razuđenijim kohezivnim elementima. Uz razvoj hipotakse, širenje elipse i upotrebu eksplicitnih markera strukturiranja iskaza, ovo doprinosi većoj koherenciji u produkciji narativa kod dece.

Jezik

srpski

Datum

2018

Licenca

© All rights reserved

Predmet

narativi, deiksa, tekstualna kohezija, razvojna psiholingvistika

Deo kolekcije (1)

o:1610 Radovi saradnika Instituta za veštačku inteligenciju