Naslov (eng)

Teachers experiences in relation to online teaching/learning during the Covid-19 pandemic

Naslov (srp)

Искуства наставника у вези са наставом/учењем на даљину током пандемије Ковид-19

Autor

Видосављевић, Милена

Opis (eng)

Summary: The current Covid-19 pandemic has completely changed the life of modern society and many of its segments. Undoubtedly, it influenced the entire education and the format of teaching so the online teaching and learning have become the most valuable tools in the emergency situation we are currently in. In this regard, the paper emphasizes, first of all, the explanation of online teaching and learning, the review of distance learning during the pandemic, as well as a brief overview of previous domestic and foreign researches on this topic. In order to research how the teachers coped in this situation, what are their experiences with online teaching, a research was conducted with foreign language teachers on the territory of Serbia. Therefore, in the second part of the paper, research methods are presented, as well as the results of a survey and interviews with foreign language teachers. The results showed that as the benefits of online teaching, teachers singled out the ease of preparation of classes, students’ interest in teaching, increased quality of teaching materials, the possibility of faster and easier access to materials. On the other hand, the shortcomings of this type of teaching include insufficiently developed digital literacy of teachers, student workload, lack of time, technical equipment, poor internet connection and inability to control student work.

Opis (srp)

Апстракт: Актуелна пандемија вируса короне је у потпуности изменила живот савременог друштва и многих његових сегемената. Несумњиво је утицала на целокупно образовање и формат извођења наставе. У том погледу, онлајн настава и учење су постали највреднији алати у ванредној ситуацији. С тим у вези, у раду је, најпре, акценат на објашњењу појма онлајн наставе и учење, затим на учењу на даљину током пандемије, као и на кратком прегледу досадашњих домаћих и страних истраживања у вези са овом темом. Како би се испитало како су се наставници снашли у овој ситуацији и каква су њихова искуства са онлаjн наставом, спроведено је истраживање са наставницима страних језика на територији Србије. Стога, у другом делу рада су представљене методе истраживања, као и резултати спроведене анкете и интервјуа са наставницима страних језика. Резултати су показали да су наставници, као бенефите онлајн наставе, издвојили олакшаност припреме часова, заинтересованост ученика за наставу, повећаност квалитета наставних материјала, могућност бржег и лакшег приступ материјалима. С друге стране, као недостатке ове врсте наставе, испитаници су издвојили недовољну развијеност дигиталне писмености наставника, оптерећеност ученика, недостатак времена, техничку неопремљеност, слабу интернет конекцију као и немогућност да се контролише рад ученика.

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 4.0 - Creative Commons Autorstvo 4.0 International License.

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode

Predmet

Кључне речи: онлајн настава, наставници, ученици, страни језици, образовање, Ковид-19.

Key words: online teaching, teachers, students, foreign languages, education, Covid-19.

Deo kolekcije (1)

o:1311 Радови наставника и сарадника Института за срп...