Naslov (eng)

Quality assurance in higher education

Naslov (srp)

Menadžment kvaliteta u visokom obrazovanju

Autor

Ditrih, Stefan
Matijašević Obradović, Jelena
Subotin, Maja
Koprivica, Anja

Publisher

Novi Sad : Fakultet tehničkih nauka

Opis (eng)

Abstract: Establishing a quality management system at the university level ensures the possibility of monitoring the course of all processes that take place at the university, but also at the member faculties within the university. Quality Assurance can be understood as systemic, structural, and constant attention to quality, in terms of maintaining and improving the quality of all processes that take place in one institution. Through the establishment of internal control and quality assurance system, realistic data can be obtained on the situation at the university and thus on the possible room for improvement or change. Universities, as educational institutions, are a catalyst for science, research, innovation, and creativity. Globally, the number of students is growing, especially in developing countries, such as Serbia. Universities are under great pressure to create conditions for adequate training of students for future jobs, through the provision of substantial knowledge and skills that will be useful in the labor market. However, training students for a specific job alone can by no means be the only goal of university education. Education at the tertiary level must set itself the task of enabling its students to develop critical thinking and attitude in a wide spectrum, which is not only related to finding a certain job. Higher education must have the task of "arming" graduates with the tools needed to participate in social processes in a broader sense, to change them, to create them, and to create a better path for themselves and their colleagues in today's socio-economic climate.

Opis (srp)

Kratak sadržaj: Uspostavljanje sistema menadžmenta kvaliteta na univerzitetskom nivou osigurava mogućnost praćenja toka svih procesa koji se odvijaju na univerzitetu, ali i na fakultetima u sastavu univerziteta. Menadžment kvaliteta možemo shvatiti kao sistemsku, strukturalnu i stalnu pažnju na kvalitet, u smislu održavanja i poboljšanja kvaliteta svih procesa koji se odvijaju u jednoj instituciji. Kroz uspostavljanje interne kontrole i sistema menadžmenta kvaliteta dolazi se do realnih podataka o stanju na univerzitetu i samim tim o mogućem prostoru za poboljšanje ili promene. Univerziteti, kao obrazovne institucije, predstavljaju katalizator nauke, istraživanja, inovativnosti i kreativnosti. Na globalnom nivou broj studenata raste, naročito u zemljama u razvoju u koje spada i Srbija. Na Univerzitetima je veliki pritisak da stvore uslove za adekvatno osposobljavanje studenata za buduće poslove, kroz pružanje adekvatnh znanja i veština koje će biti korisne na tržištu rada. Međutim, samo osposobljavanje studenata za određeni posao nikako ne može biti jedini cilj univerzitetskog obrazovanja. Edukacija na tercijarnom nivou mora sebi da postavi zadatak da svojim studentima omogući razvoj kritičkog mišljenja i stava u širokom spektru, koje nije vezano samo za nalaženje određenog posla. Visoko obrazovanje mora imati zadatak da diplomce „naoruža“ alatima potrebnim da učestvuju u društvenim procesima u širem smislu, da ih menjaju, kreiraju i da sebi i svojim kolegama stvaraju bolji put u današnjoj socio-ekonomskoj klimi.

Jezik

srpski

Datum

2021

Licenca

Creative Commons licenca
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 4.0 - Creative Commons Autorstvo 4.0 International License.

http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode

Predmet

Ključne reči: Kvalitet, Visoko obrazovanje, Menadžment kvaliteta, Univerzitet

Keywords: Quality, Higher Education, Quality Assurance, University

Deo kolekcije (1)

o:1575 Pravni fakultet za privredu i pravosuđe