Analysis of factors that influenced consumers' decision to online shop organic food during Covid-19
Сажетак: У свету постоји значајан број истраживања о факторима који утичу на одлуку потрошача да купују органску храну користећи традиционалне канале продаје. Такође, постоји и много истраживања о факторима који утичу на одлуку потрошача да намирнице купују путем интернета. Међутим, према нашим сазнањима, изузетно је скроман број истраживања о томе како се и зашто потрошачи одлучују да органску храну купују путем интернета. Пандемија Covid 19 довела је до пораста склоности потрошача ка куповини путем интернета, те је ова тематика добила на значају. Стога је циљ овог рада био да утврди факторе који су највише утицали на одлуку потрошача да купују органску храну путем интернета током пандемије Covid 19. Истраживање је спроведено на територији Србије, коришћењем упитника специјално креираног за потребе овог истраживања, на основу питања из 9 релевантних истраживања у свету. За анализу података добијених истраживањем коришћена је факторска анализа и стандардна вишеструка регресија. Утврђена су четири фактора који су утицали на куповину органске хране путем интернета током пандемије Covid 19. Први и најважнији фактор су својства органске хране и чиниоци који потрошаче одвраћају од куповине органске хране. Други важан фактор су предности куповине путем интернета, последице пандемије Covid 19 и означавање органске хране. Док су трећи фактор (карктеристике wеб сајта и задовољство куповином путем инетрнета) и четврти фактор (безбедност куповине путем интернета) од мањег значаја. На крају рада дате су препоруке за побољшање маркетинг стратегије за продају органске хране путем интернета.
Abstract: There is a significant amount of research in the world on the factors that influence consumers’ decision to buy organic food using traditional sales channels. There is also a lot of research related to the factors that influence consumer decision to online shop groceries. However, to our knowledge, there is an extremely modest amount of research on how and why consumers decide to online shop organic food. The Covid-19 pandemic has led to an increase in consumer propensity to shop online, so this topic has gained in importance. Therefore, the aim of this paper was to determine the factors that most influenced consumers' decision to online shop organic food during the Covid-19 Pandemic. The survey was carried out in Serbia by using a questionnaire developed specifically for this purpose, based on questions from 9 relevant surveys in the world. Factor analysis and standard multiple regressions were used to analyze the data obtained from the survey. Four factors have been identified that influenced the online shopping organic food during the Covid-19 Pandemic. The first and most important factor is the Attributes of organic food and deterrents for purchasing. The second important factor is the advantages of online shopping, Covid-19 Pandemic consequences, and organic food labeling. While the third factor (Website characteristics and satisfaction with online shopping) and the fourth factor (Safety of online shopping) are of minor importance. At the end of the paper recommendations for improvement marketing strategy for online selling organic food are given.
engleski
2021
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 4.0 - Creative Commons Autorstvo 4.0 International License.
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
Кључне речи: одлука потрошача, органска храна, куповина путем интернета, Covid 19 пандемија
Keywords: consumer decision, organic food, online shopping, Covid-19 Pandemic.
o:1600 | Radovi profesora i saradnika Fakulteta za ekonomiju i inženjerski menadžment |