Inertness of the educational system as an inhibitor of security culture in education
Инертност образовног система као инхибитор безбедносне културе у образовању и васпитању
Summary: Security culture is an integral part of human culture, and its ini- tial postulates can be found in proto-communities of people. Also, a safety cul- ture, or a culture of safe living, is an integral part of the process of raising and educating children. However, at some point, which coincides with the beginning of the process of formal education, the adoption of the principle of security cul- ture begins to lose importance, resulting in entire generations who do not have a sufficiently developed security awareness, which in turn leads to increased secu- rity challenges and reduced opportunities to respond adequately to these chal- lenges, first at the individual level and then at higher and more complex levels. This leads to the conclusion that in terms of knowledge transfer and the forma- tion of security awareness, the education system is not fulfilling its function in the best way. This paper aims to investigate the elements of the education sys- tem, identify the factors that make the education system rigid and inert, as well as to determine the share of inertia of the education system against the elements of human nature, and by crossing all these data to give recommendations that could lead to an increased level of safety awareness through the joint work of all relevant factors identified in this paper.
Сажетак: Безбедносна култура је саставни део људске културе, и њене иницијалне постулате можемо пронаћи и у протозаједницама људи. Такође, безбедносна култура, или култура безбедног живота, саставни је део процеса васпитања и одгоја деце. Међутим, у једном тренутку, који коинцидира са почетком процеса формалног образовања, усвајање принципа безбедносне културе почиње да губи на значају, што за последицу има читаве генерације које немају довољно развијену свест о безбедности, што последично доводи до повећања безбедносних изазова, као и смањења могућности да се на те изазове адекватно одговори, најпре на индивидуалном, а затим и на вишим и комплек- снијим нивоима. То доводи до закључка да у погледу преношења знања и формирања свести о безбедности образовни систем не остварује своју функци- ју на најбољи начин. Циљ овог рада је да истражи елементе образовног систе- ма, идентификује факторе који образовни систем чине ригидним и инертним, као и да одреди колики је удео инертности образовног система спрам елемена- та људске природе, и да, укрстивши све те податке, доведе до препорука које би својом применом могле да доведу до повећаног нивоа свести о безбедности заједничким радом свих релевантних чинилаца идентификованих у овом раду.
engleski
srpski
2021
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 4.0 - Creative Commons Autorstvo 4.0 International License.
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
Keywords: security, security culture, human nature, human existence, education system
Кључне речи: безбедност, безбедносна култура, људска природа, људска егзистенција, образовни систем