Lobbying as strategic communication in practice – the crown of the separatist movement on Kosovo and Metohija
Лобирање као стратешка комуникација у пракси – круна сепаратистичког покрета на Косову и Метохији
Резиме: Стратешка комуникација је један од израза меке моћи и представља инструмент у политичком и безбедносном остварењу националних интереса. Један од стратешких облика комуникације је залагање или лобирање. Потенцијално лобирање спољне политике је значајно, јер може да резултира директном војном интервенцијом за подршку циљевима интересних група. То се и десило Савезној Републици Југославији 1999 године када је била жртва НАТО агресије, предвођене Сједињеним Америчким Државама. Рад представља резултате организованих албанских интересних група у вези са покушајем утицаја на спољну политику САД за добијање подршке у циља отцепљења од Републике Србије и успостављање тзв. Републике Косово. Употреба аналитичке методологије кроз синтезу закључака указују на ефективне и продуктивне стратегије које у употребиле организације и вође косовских Албанаца у периоду од две деценије, али и потом. Рад приказује технике, методе и главне актере у процесу лобирања америчких институција за отцепљење Кососва и Метохије од Републике Србије. Закључци указују на то да потенцијали организованог и стратешки испланираног приступа лобирању институцијама САД могу донети успеха за сепаратистички покрет.
Abstract: Strategic communication is one of the expressions of the soft power and represents an instrument in the political and security achievement of national interests. One of the strategic communication forms is lobbying. Potential lobbying of foreign policy is significant, as it could bе realized through direct military intervention for support of interest group goals. The paper presents gained results of interest representation of Albanian interest groups regarding U.S. foreign policy as support of the achievement of the separatists’ goal in the form of the Republic of Kosovo. Using content analysis and conclusions synthesis, the paper presents results that indicate effective and productive effects of applied interest representation strategy. It is a suggested that base of common interest should focus on political, economic and security interests, and institutional preconditions for effective lobbying of U.S. institutions. Conclusions indicate that organized and strategically planed lobbying approach to U.S. institutions can bring very good results.
engleski
2022
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 4.0 - Creative Commons Autorstvo 4.0 International License.
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
Кључне речи: стратешка комуникација, етничке интересне групе, лобирање, спољна политика САД, Косово.
Key words: strategic communication, ethnic interest groups, lobbying, U.S. foreign policy, Kosovo.