Naslov (srp)

Појава страха код ученика при учењу и усвајању страних језика

Autor

Видосављевић, Милена

Opis (srp)

Апстракт: У процесу учења и усвајања страних језика, појава страха код ученика је честа и неизоставна. Имајући у виду да су приликом учења страних језика, ученици изнова изложени новом садржају из језика и културе, као и да се од њих очекује да активирају пасивна језичка знања, неретко се јављају многобројни страхови. Узроци страха произилазе из личног страха ученика, њихових уверења према учењу страних језика, недостатка самопоуздања, стидљивости, склоности ка перфекционизму, страха од грешака, очекивања од наставника, недовољне изложености страном језику и контексту, као скромне језичке способности на матерњем језику. Дакле, све поменуто утиче на појаву немира, бриге, анксиозности и панике код ученика приликом усвајања и учења језика, што се знатно повећава када ученици треба да комуницирају на страном језику, активирају знања и изложе се ризику. Међутим, упркос наведеним проблемима изазваним страхом, постоје стратегије које могу помоћи ученицима да контролишу сопствени страх од страног језика, ублаже његове симптоме, мотивишу себе да наставе са учењем и дођу до жељених резултата. Стога је циљ овог рада да се, најпре, укаже на врсте страхова са којим се ученици суочавају када уче и усвајају стране језике, да се укратко опише шта се подразумева под језичком анксиозношћу као и који су узроци и последице страха код ученика. На крају рада, пружи се увид у досадашња квантитативна и квалитативна истраживања која су се бавила поменутом темом, као и стратегије које би биле од помоћи за ослобађање страха од страних језика.

Jezik

srpski

Datum

2022

Licenca

© All rights reserved

Predmet

Кључне речи: страх, говор, језичка анксиозност, учење, настава, страни језици.

Deo kolekcije (1)

o:1311 Радови наставника и сарадника Института за срп...