Анализа мултимодалних активности студената хиспанистике
The analysis of multimodal activities with students of Hispanic Studies
Апстракт: Мултимодалност у настави све више придобија пажњу у савременим истраживањима и научној литератури. Она представља посебну комуникацију која се ослања на модове, налик сликама, графиконима, аудио записима, видео записима, мапама итд. који међусобном комбинацијом стварају одређена значења. Како би се модови адекватно комбиновали неопходна је мултимодална писменост. Поменута писменост у настави помаже ученицима да креирају мултимодалне текстове и задатке у дигиталном окружењу. Стога је циљ овог рада да се испита како се студенти прве и друге године студија хиспанистике Филолошког факултета у Београду сналазе у дигиталном окружењу при раду на мултимодалном задатку, на који начин користе дигиталне алате и шпански језик. Студентске презентације представљене су и снимљене путем Zoom платформе те су подаци прикупљени помоћу посматрања истраживача. Такође, истраживачка метода која је коришћена за сврхе истраживања јесте анализа аутентичних материјала из наставе. Студенти прве године представили су тему о здрављу на шпанском језику путем Мооdlе платформе, док су студенти друге године презентовали и креирали сопствену виртуелну туру на шпанском језику помоћу Padlet платформе. За анализу мултимодалних активности коришћен је критеријум који се односи на употребу модова и креирања мултимодалних текстова. Резултати анализе показали су да се већина студената одлично снашла при изради мултимодалних активности, да је користила модове на креативан начин, као и да је у овом случају било могуће реализовати овакав вид активности јер су студенти поменутог факултета и студијског програма навикли на честу примену нових технологија, радећи на задацима и користећи шпански језик.
Summary: Multimodality in teaching is gaining more attention in contemporary research and scientific literature. It is a special communication that relies on modes, such as pictures, graphs, audio, videos, maps, etc. which by combination create certain meanings in order for the modes to be adequately combined, multimodal literacy is necessary. The aforementioned literacy in teaching helps students to create multimodal texts and tasks in a digital environment. Therefore, the aim of this paper is to examine how first and second-year students of Hispanic Studies at the Faculty of Philology in Belgrade manage in a digital environment working on a multimodal task, as well as how they use digital tools and the Spanish language. Student presentations were exhibited and recorded via the Zoom platform, and data were collected through the observations of the researcher. Also, the research method used for research purposes is the analysis of authentic teaching materials. First-year students presented a topic about health in Spanish via the Moodle platform, while second-year students presented and created their own virtual tour in Spanish using the Padlet platform. For the analysis of multimodal activities, the criterion related to the use of modes and the creation of multimodal texts was used. The results of the analysis showed that most students were successful in creating multimodal activities, that they used mods in a creative way and that in this case it was possible to implement this type of activity because the students of this faculty and the study program are adapted to frequent application of new technologies on assignments using the Spanish language.
srpski
2022
© All rights reserved
Кључне речи: мултимодалност, мултимодална писменост, настава, ученици, страни језици, шпански језик.
Keywords: multimodality, multimodal literacy, teaching, students, foreign languages, Spanish language.