The shortest history of Icelandic cinema
Кратка, најкраћа историја исландског филма: могућности
Summary: This paper shows a short overview of Icelandic cinematography, from the begining of filmmaking in Iceland to the present moment. Special attention is given to frequent themes and motifs in Icelandic films, especially from the 1980s. From works of Fridrik Tor Fridriksson and Baltasar Kormakur to Benedikt Erlingsson, many unique artistic strategies of Icelandic cinema are presented, such as specific relationship between films and Icelandic landscape. Therefore, particular attention is given to a broader sociocultural context of Icelandic cinema, which can be an excellent introduction not only for Icelandic art, but whole Icelandic culture as well.
Апстракт: У раду се излаже сажет преглед исландске кинематографије. Посебна пажња посвећује се представљању преовлађујућих мотива и тема репрезентативних остварења исландских синеаста од осамдесетих година двадесетог века до данас. Истакнуте су неке од особености уметничких стратегија исландских филмских уметника, попут специфичног односа између света филма и исландског пејзажа. Контекст националне кинематографије сагледава се као темељ за даља истраживања, како она која се односе на изучавање целине исландске културе, тако и компаративног проучавања филмског наслеђа различитих култура.
srpski
2021
© All rights reserved
Кључне речи: исландски филм, историја филма, Исланд, Фридрик Тор Фридриксон, Балтазар Кормакур, 101 Рејкјавик (101 Reykjavik), Деца природе (Born natturunnar).