Митолошки наратив у видео играма као облик медијске промоције културе
Mythological narrative in video games as a form of media promotion of culture
Summary: With the advent of digital media, a new game platform has been created that moves from the real environment to the virtual space. The application of modern technology and the Internet led to the creation of platforms dedicated to video games and the appearance of virtual players. Considering that we cannot see the game only as entertainment, but also as a medium that leads to social gathering, the game is also recognized as a tool for the promotion of various social values. The narrative of the video game directs the players to simultaneously educate themselves through the game, improve themselves and, through interaction with other players, change their identity and adopt different cultural values. Narratives based on the mythology of a nation become a medium for “storytelling” and the promotion of national culture.
Апстракт: Појавом дигиталних медија створена је нова платформа за игру која се премешта из реалног окружења у виртуелни простор. Примена савремене технологије и интернета довела је до креирања платформи намењених видео играма и појави виртуелних играча. С обзиром на то да игру не можемо да посматрамо само као забаву, већ и као медиј који доводи до социјалног окупљања, игра је препозната и као средство за промоцију различитих друштвених вредности. Наратив видео игре усмерава играче да се кроз игру истовремено едукују, дограђују и да путем интеракције са осталим играчима мењају свој идентитет и да усвајају различите културне вредности. Наративи који су базирани на митологији једног народа постају медиј за „причање прича“ и промоцију националне културе.
srpski
2023
Ovo delo je licencirano pod uslovima licence
Creative Commons CC BY 4.0 - Creative Commons Autorstvo 4.0 International License.
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode
Кључне речи: медиј, видео игра, виртуелни простор, наратив, култура.